Ariane Van Dooren verkozen als nieuwe Voorzitter CD&V Antwerpen

donderdag, 7 februari, 2013
Ariane Van Dooren

CD&V Antwerpen heeft advocate en Deurnse districtsschepen van Cultuur, Senioren, Straatbeeld, Lokale Economie, Volkstuinen en Toerisme Ariane Van Dooren gisteren verkozen als voorzitter van de afdeling. Ze kreeg 61 procent van de stemmen achter haar naam en haalde het daarmee van Maxime Penen en Fons Verschaeren, zo is bekendgemaakt op de nieuwjaarsreceptie van CD&V Antwerpen op de Badboot in Antwerpen.

Ariane Van Dooren volgt Boudewijn Muts op die de voorbije twaalf jaar de Antwerpse afdeling leidde. Ze werd in 2008 voor het eerst districtschepen.

Ariane Van Dooren gaat met fris enthousiasme de uitdaging aan om CD&V Antwerpen de volgende jaren uit te laten groeien tot een moderne stadspartij.

“Onze stad kent vele vraagstukken die dringend om een antwoord vragen. Binnenkort zijn we met 600.000 Antwerpenaren: die bevolkingsgroei is een uitdaging. Als we met meer zijn, moeten we meer dan ooit aandacht hebben voor de omgang met de ruimte en de omgang met elkaar. We hebben nood aan voldoende scholen voor onze kinderen. Ouders moeten hun kinderen naar de school van hun keuze kunnen sturen. Maar er is ook de noodzaak van een vlotte mobiliteit, de veiligheid voor iedereen, een propere stad, de zorg voor senioren, betaalbaar wonen, de armoedebestrijding enz... De Antwerpenaar wil dat we knopen doorhakken en de echte problemen aanpakken. Grondig, maar even goed, genuanceerd. Zonder polarisatie of gemakkelijke relletjes. De Antwerpse CD&V wil in de stad en in de districten keihard werken om oplossingen te bieden aan de stedelijke uitdagingen van de 21ste eeuw. Want steden zijn zoveel meer dan de optelsom van straten en stenen. De stad van de toekomst, komt iedereen toe. Ze is er voor haar bewoners en ze verleidt haar bezoekers: Antwerpen, meer dan welke stad ook, verdient zo’n bruisende toekomst!”

Lees hieronder het interview met Ariane Van Dooren dat verschenen is op 7/2/2013 in Gazet van Antwerpen.