CD&V Deurne maakt namen voor de verkiezingen bekend.

woensdag, 4 juli, 2012
CD&V Deurne maakt namen voor de verkiezingen bekend.

Ook CD&V Deurne heeft zijn lijst voor de districtsraadsverkiezingen bekend gemaakt.

Zoals eerder was aangekondigd, trekt districtsschepen Ariane Van Dooren de lijst, gevolgd door districtsraadslid Steven Leyder. Verder staan er ook een aantal vertegenwoordigers van het verenigingsleven op: Tuur Brys van Okra, Gina Daems en Betty Liberton van Femma (voorheen KAV) en Shahnur Minasyan van de Armeense vereniging Nuard. Er zijn ook bekende middenstandsgezichten: kapster Jeannine Lanckman en bakkerin Loubna Aarab.

Zoals eerder al gezegd zet CD&V Deurne in op veiligheid en properheid. De partij wilt meer acties tegen vervuilers. CD&V vraagt ook meer ondersteuning voor het verenigingsleven. Dat kan alvast door de toegang tot subsidies te vereenvoudigen. En een blijvende aandacht voor jeugd en senioren. De partij wil meer veilige oversteekplaatsen, fietspaden en voetpaden maar ook ruimte voor de auto. Nieuwe straten en pleinen zijn belangrijk, maar ook de leegstand en de verloedering van panden moet worden aangepakt. Geluidsoverlast van de autosnelwegen moet ingedijkt worden. Liefst door overkapping indien dit technisch en financieel haalbaar is. Anders opteert de partij voor geluidsschermen. En tenslotte hecht CD&V veel belang aan inspraak voor inwoners. Niet als de plannen af zijn, maar wel vanaf het begin van een project.

Deurne levert ook 3 kandidaten voor de gemeenteraad: Michel Lacroix, voorzitter van Dosporta, de sportvereniging voor doven, bakker Hassan Aarab, bedenker van het Deurnese Smullerke en Jef Huyskens, voorzitter van CD&V Deurne.

bron: Gazet van Antwerpen - Wilfried Defillet