CD&V Deurne voert actie voor een properder Deurne.

vrijdag, 21 september, 2012
Marc Van Peel kwam ons een duwtje in de rug geven.

Straten worden momenteel meer dan vroeger gekuist. Maar toch is Deurne niet echt properder geworden (zwerfvuil, hondenpoep, sluikstort). Vuilnis komt nochtans niet uit de lucht vallen!

Hoewel we de glimlach konden bewaren, hebben we tijdens onze kuisactie moeten vaststellen dat de oogst aan afval op de Ten Eekhovelei veel te groot was.

Momenteel worden al boetes uitgeschreven. Maar niet genoeg. De pakkans moet naar boven.
Daarnaast moet ook de bestraffing van vervuilers naar boven. Daarbij kan ook aan alternatieve straffen gedacht worden om ze op andere idee├źn te brengen.

Properheid heeft ook te maken met het uitzicht van straten. Soms is een volledige heraanleg van een straat niet nodig, maar wel een verfraaiing (bloemenmanden, goed onderhouden plantsoenen, goed onderhouden grasperken, aftands straatmeubilair vervangen).
Daarnaast zijn leegstaande en verloederde panden een doorn in het oog. Want een heraanleg of verfraaiing van een straat is op zich niet genoeg om het uitzicht van een straat te verbeteren. De bevoegde overheden moeten hier alerter op reageren en eigenaars met hun neus op hun verantwoordelijkheid drukkken.
Als kers op de taart verdienen alle buurten een kunstwerk of landmark.