Naar aanleiding van de aankomende verkiezingen in oktober interviewde Joods Actueel onze lijsttrekker Hassan Aarab.

"Waar ik zeker een tandje zou willen bijsteken is in het opzetten van initiatieven die mensen met verschillende achtergronden en ideeën weten te verbinden. Nu is de kloof tussen allerlei groepen in de stad nog altijd veel te groot. Maar dat kan alleen maar door mensen met elkaar in contact te brengen zodat ze elkaar beter leren kennen", vertelt Hassan.

Op de vraag hoe hij dat concreet voor elkaar wil krijgen, zei hij het volgende: "Er moet sterk ingezet worden op het verenigingsleven, ik heb het over elke vorm van verenigingsleven. Daarvoor moeten we de nodige budgetten vrijmaken maar ook voor infrastructuur zorgen zodat er locaties komen waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, samen kunnen vergaderen, samen aan een project kunnen werken. Bestaande verenigingen kunnen bijdragen door open te staan voor anderen. Er zouden initiatieven kunnen komen om de eenzaamheid onder de ouderen tegen te gaan, om meer jongeren te betrekken. De mogelijkheden zijn onuitputtelijk."

Lees hier het volledige interview