Met een zeer diverse lijst trekt CD&V Deurne deze verkiezingen naar de kieze. “We hebben mensen van alle buurten van Deurne en de lijst weerspiegelt de verscheidenheid van het district”, vertelt lijsttrekker Hassan Aarab.

Belangrijke punten in ons programma zijn leefbaarheid, veiligheid en mobiliteit. En dit vertaald naar het districtsniveau. Ik geef een voorbeeld: de fietser van nu is niet meer de fietser van tien jaar geleden. Er zijn bakfietsen en elektrische fietsen bijgekomen. Dat houdt in dat de wegeninfrastructuur anders moet worden. Daar moeten we als district rekening houden bij de aanleg van straten.”

Verder staat ook het verenigingsleven centraal in ons programma. Aarab: “Wij willen mensen verbinden. We zijn een divers samengesteld district. Wij willen werken aan de onderlinge verdraagzaamheid. Daarin kan het verenigingsleven een belangrijke rol spelen. Daarom willen wij verenigingen steunen, niet alleen met subsidies, maar ook met infrastructuur.” Die verenigingen kunnen dan weer een rol spelen in de strijd tegen vereenzaming. Aarab: “Denk maar aan een geïsoleerde senior. Als wij die naar een of andere club kunnen leiden kan die zich nog omarmd voelen.”

Onze lijst:

27. Marie Gloriose Karengera
  28. Didier Blokland
  29. Ariane Van Dooren

Lees meer op de gazet van Deurne: http://gazetvandeurne.be/nieuws/cdv-deurne-stelt-haar-lijst-voor-de-districtsraadsverkiezingen-voor/