CD&V Deurne heeft de volkstuinen van Deurne altijd een warm hart toegedragen.

Er gebeurden de voorbije twaalf jaar grote investeringen in de volkstuingebieden zodat ze een duurzame toekomst tegemoet konden gaan. Sindsdien genieten vele Deurnenaars mee van de volkstuinen omdat ze ‘doorwaadbaar’ werden gemaakt, wat zoveel betekent als dat ze als het ware een park zijn geworden.

Waar mogelijk dienen er nieuwe volkstuingebieden bijgemaakt te worden, want de vraag naar volkstuinen is erg groot.

Niet alleen de traditionele volkstuintjes (1 lapje grond-1 tuinder) zijn de toekomst, de vraag naar “samentuinen” (1 lapje grond-verschillende tuinders) is ook groot.

We begrijpen dat het niet evident is om in een stad waar grondschaarste heerst, grond vrij te maken voor moestuintjes. Evenwel menen we dat deze keuze gemaakt moet worden. Niet alleen brengen de tuintjes de Deurnenaar in contact met de natuur, ze zorgen eveneens voor veel sociaal contact.

De samenwerking met de VZW Volkstuinen is een belangrijke samenwerking en deze VZW moet alle middelen krijgen die ze nodig heeft om haar taak ten volle waar te nemen. Bovendien zijn de huidige gebieden parkgebieden waar niet alleen de tuinders van genieten, maar bij uitbreiding alle Deurnenaars.